Brev:
Modermælkserstatning til pige på 3 uger
18. februar 2007
Alder:
0 mdr.
Modermælkserstatning til pige på 3 uger
Hej Helen
Jeg giver min datter på 3 uger mme (nan1) og malker mm ud og giver hende i flaske da jeg har en slem brystbetændelse og sår på begge brystvorter. Jeg er faktisk tæt på at opgive at komme til at amme hende på almindeligvis, men jeg har stadig et lille håb. Men pt tar vi en dag af gangen. De sidste par uger har jeg ikke følt jeg har lavet andet end at malke ud, give mad og koge sutteflasker.
Mit spørgsmål er hvordan jeg gør det lettest med at have mme med når vi er 'på farten'? Hvor længe kan mme holde sig når det er lavet? Min datter spiser nemlig lidt og så kan hun godt
sove en lille halv time og vil så gerne have lidt mere mad, kan jeg give hende resten eller skal jeg lave en frisk potion?
Er der nogle sutteflasker der er bedre end andre? Jeg bruger avent men synes det lyder som om hun sluger den del luft især hvis hun er meget sulten.
Men på trods at ammeproblemer og STORE smerter i mine bryster har jeg en veltilfreds pige der tager godt på og ikke har vist tegn på at det har været et problem for hende trods dene dumme start og en kombination at mm og mme.
Med venlig hilsen
Trine